Thursday, July 26, 2012

Ramadhan..

Assalamualaikum kepada semua pembaca yang sangat saya sayangi..=)


Sedar tak sedar sudah 6 ramadhan berlalu. Lama juga rupanya saya tidak membersihkan sesawang ini. Al-maklumlah, kadang-kadang masa sangatlah mencemburui kehidupan saya buat masa sekarang. Kawan-kawan sesawang pun sibuk dengan agenda tersendiri. Bukan senang dapat biarkan sekali sekala tangan ini menari riang di atas papan board. Kadang-kadang tangan ni keras, diam membisu. Penat sebenarnya, ditambah dengan beban kerja yang sangat menekan emosi serta fizikal. Bagi mereka yang bekerja, tentulah sangat memahami bukan?!


Sempena ramadhan, orang sibuk duk melayangkan jari jemarinya di board untuk bercerita tentang ramadhan. Dikongsikan sesuatu di dalam sesawang untuk menambahkan ilmu para pembaca. Credit diucapkan! Anda adalah salah satu mereka yang sangat menitikberatkan pengetahuan orang sekeliling anda agar tidak terkurang amalannya!. Moga Allah terima sebagai amal soleh, insya Allah.


Seperti biasa, juadah di bazar ramadhan sangat sinonim dengan kita. Sangat menyelerakan! Berbagai pilihan yang boleh dibuat. Dengan cara? Tunjuk, bayar dan bawak balik..hahaha. Wahai pembeli juadah di bazar ramadhan yang setia, bulan puasa ini mendidik jiwa untuk menahan segala nafsu. Tak salah untuk membeli, tapi apa yang salahnya bila berbeli luar biasa hidangannya. Bila terlebih dan tidak termakan, jatuhlah hukum membazir. RUGI!!!! Meh share dengan saya, kita makan bersama!huhuhu


Apa yang saya hendak sampaikan sebenarnya tak banyak, tapi harap ada manfaatnya.
........Janganlah membazir, kita bukan orang kaya. Kalau kita orang kaya pun, jangan lupa kepada yang kurang berkemampuan.
........Bersedekah, untuk tambah amalan kita yang terlopong terutama perempuan. Anda sendiri tahu sebabnya.
........Banyakkan mengaji al quran.
........Harap-harap, bulan puasa ini merupakan asbab untuk dekatkan diri dengan Allah.
........Moga dibukakan pintu hati untuk menerima taufiq dan hidayahNya, 
insya Allah.
........Banyakkan berzikir. Dengan berzikir, hati menjadi lebih tenang.


p/s: stomach pain! sayang kamu semua! wasalam!!!!!!!







No comments:

Post a Comment