Thursday, September 5, 2013

Kamu dan kami..




Membesarkan aku penuh kasih sayang
Ya itu aku mengerti
Membesarkan aku dengan titik peluhmu
Nyata itu juga aku mengerti
Tapi aku tidak menegrti kenapa begitu tungkus lumus kamu lakukan itu untuk aku?

Ooo..kini aku benar-benar mengerti
Pengalaman itu telah mendewasakan aku rupanya..
Kini aku sendiri mengalami situasi itu..
Kenapa rotan selalu di sebelah aku
Tatkala waktu mengaji?
Ya, sungguh aku takut akan rotan itu..

Oo..kini aku sangat mengerti..
Supaya aku tidak main-main dalam ilmu agama
Mahu aku fasih dan lancar dalam al quran
Biar sedari kecil sudah pandai al quran..
Bila mereka dah tua, alunkan bacaan itu di telinga mereka
Sungguh, mereka sangat tenang..

Kudrat tua, urat-urat tua
Telah dan semakin kelihatan
Apa yang kita semua bakal lakukan lagi terhadap mereka?
Ya, berlaku ihsan lah kepada mereka
Doakan mereka..
Gembirakan hati mereka
Hargai hidup mereka
Jaga hati mereka..
Selagi nyawa masih dikandung badan..

No comments:

Post a Comment