Sunday, June 2, 2013

Untukmu Palestin..



credit!!


Di saat aku tidur nyenyak di katil yang begitu empuk..
Tiap malam aku dibuai mimpi indah..
Tiap hari aku menjamah makanan yang sebegitu enak..
Tiap hari juga aku berjalan dengan penuh rasa aman..

Tapi tidak bagi kamu di sana..
Tiap malam kamu dihujani bom,kereta kebal,tembak menembak
Tiap malam kamu dihantui dengan khabar yang tidak pasti
Tiap hari kamu berjalan dengan penuh rasa ketakutan..

Aku disini bisa berjalan, bergembira, masih mampu tersenyum..
Masih mampu untuk menaiki kenderaan
Masih berlindung dalam satu bumbung..
Namun kamu disana..
Merintih kedukaan..
Bergelumang dengan darah para mujahidin!

Sabar saudaraku..
Sungguh Allah sangat Hebat kuasaNya..
Sungguh Allah amat Mengetahui perancanganNya..
Aku yakin dan pasti kemenangan itu milik kita bersama..
Ayuh mengorak langkah..
Berjuang demi bumi Islam..!
Allah!!

No comments:

Post a Comment