Wednesday, October 23, 2013

Dari 'biasa' ke 'luar biasa'!



"Perhh kau! Aku dengar cter ko dah jadi ustazah ea sekarang?"

"Kepala hotak ko berjambul..! Biasa jela weh.. Tak payah sembang banyak la.. Keep me in your pray (muka berlagak la konon!)."

Beberapa tahun berlalu dengan cepatnya...
Masa bersilih ganti dan tak dapat nak ganti lah!

Suatu petang!!

"Hebatnya korang punya ukhuwah!"

"Akak, nak membina jambatan yang pertama pun macam2 badai, taufan datang menerjah.. Tapi sekarang saya rasa masing2 sudah faham apa erti ukhuwah fillah, masing2 baru rasa pentingnya usrah bahkan jemaah.. Alhamdulillah."

"Akak..hmm, takde papelah"

"Akak ada apa2 nak kongsi ke? Cerita la dengan saya..hihi, sorilah, saya memang banyak cakap!"

"Akak rasa rendah diri depan awak! Speechless!"

Allah!! Rasa nak tersedak nasik ayam aku makan!

"Apa pulaknya..!ishh"

"Akak belum bersedia untuk 'ditarik'. "

Tercabut anak tekak jap!

"Takpe..in shaa Allah sudah bersedia, ya silakan! Kalau saya ajak akak daurah, nak ikut tak?"

"Erm.. Tengoklah macam mana nanti.."

i'm just keep on smile..ngeee~~


Percaya deh, berbulatan itu sangat indah..

No comments:

Post a Comment