Thursday, November 27, 2014

Masa itu berlalu pantas!


Allah..
Ingat lagi waktu kecil kami..
Beralaskan tikar, berdindingkan kayu..
Beratapkan zink..
Kala siang membahang la ia, kala malam kesejukan la ia..
Pondok buruk itulah tempat kami tiga beradik membesar..
Tempat main sewaktu kecil kami..
Tempat tidur sekeluarga kami..
Dan tempat abah dan memberi perlindungan kepada kami..

Allahu..
Begitu pantas masa berlalu..
Tanpa kita semua sedar walau sedetik..
Alhamdulillah, nikmat yang Allah pinjamkan ini tak lama, sebentar cuma..
Persinggahan kami semua di dunia..
Sebagai bekalan di akhirat sana..

Alhamdulillah.. syukur!!
Saya dah lalui zaman zaman itu..
Dan saya rasa adik-adik saya dah lalui..
Moga Allah pimpin hati-hati kami ini untuk tertaut padaNya dengan lebih erat..
Tanggungjawab sekarang, adik lelaki saya dan adik perempuan saya..
Allah.. 

**mohon doakan ya**

Ingat lagi tak saya pernah cerita tentang adik saya?
Alhamdulillah, sekarang puteri sulong dah dua tahun, putera sulong setahun..
Dua-dua budak kecik ini, selalu saya culik..huhu
Tak kisah la pergi shopping ke, pergi jalan-jalan ke, pergi majlis ilmu ke..
Make sure ibu ada la! Kalau tak goreng pisang la saya! huhu
Pernah je tak bawa ibu, cuma anak-anak tak seronok mana la..
Kena berkepit dengan saya je..huhu
Dah besar dah budak dua ketul ni..
Semoga Allah melimpahkan kerahmatan ke atas ulama kecil yang saya sayang ni..
Soleh dan solehah..

Ada banyak yang saya perlu ambil pelajaran dan pengajaran selama kita masih berjalan atas muka bumi ini..
Hatta satu saat pun ada keistimewaannya..
Banyak orang saya jumpa, banyak ragam dan rencah..
Orang yang jumpa saya pun akan geleng kepala tanpa henti..
hahaha..

At the age, i just focus on my future..
Nak jadi orang yang macam mana..
Nak train dua ketul budak kat rumah macam mana..
Nak tunjuk contoh macam mana..
Nak ada keluarga yang macam mana..
Macam-macam la nak..

Well, perempuan memang akan fikir sekecil-kecil perkara..
Berbanding lelaki, ambil mudah sangat..huhu
Tapi inside, tak tahu apa yang dorang pikiaq!
Alhamdulillah, Allah memang cipta fitrah perempuan ni macam ni lah..huhu

Dan hari ini!! Saya dapat kawan baru..
Allah, moga kami sama-sama kuat nak cari redha Allah..
Redha Allah yang kami tak pernah cari pun sebelum ni..
Bukan bangga dengan kejahilan yang sudah ditempuh..
Tapi dengan pengalaman ini, Allah hidupkan hati kami semula..
Allah kembang biakkan kefahaman kami semula..
Allah tanam benih-benih keimanan semula..
Allah campak rasa tenang dalam hati..

Kena ingat.. ingat betul-betul..
Tiada yang abadi dalam dunia kecuali mati..
Mati, proses yang kekal dan takkan terhenti..
Ibarat kita balik tunjuk buku rekod pada mak ayah..
Biru semua, dapat la hadiah..
Merah banyak, dapat gandaan hadiah..haha

So, lets raise our hand!
Said  

ALHAMDULILLAH

ALHAMDULILLAH

ALHAMDULILLAH!!


No comments:

Post a Comment