Tuesday, November 20, 2012

'ABID




Allah beri apa yang kita minta. Walau tak banyak,paling tidak sikit , tapi Dia tetap bagi. Yang membezakannya hanya  cepat atau lambat. Tapi ada dikalangan kita yang masih tak sedar kasih sayang ALLAH pada kita. Siapa di antara kita yang sentiasa kembali pada ALLAH apabila dapat sesuatu nikmat? Dan siapa yang di antara kita yang sering menyalahkan ALLAH diatas setiap musibah yang menimpa? Siapa di antara kita yang tahu erti syukur pada Yang Esa? Pernah kita ucap Alhamdulillah walaupun sekali atas nikmat yang kita dapat? Kepada yang pernah atau tak pernah lupa, Alhamdulillah, kerana jiwa kita masih terisi dengan cinta ALLAH.

Walau terlalu banyak dosa yang kita buat, tapi ALLAH tetap ada untuk kita. ALLAH buka pintu taubat dan sudi ampunkan kita walau sebesar mana pun dosa kita. Kasih sayang  ALLAH pada kita mendahului kemurkaanNya pada kita.  Kasihnya ALLAH pada kita. Tapi, sedarkah kita???

            Kita mohon apa yang kita nak setiap hari. Paling minima 5x sehari sesudah usai solat fardhu. ALLAH sentiasa dengar dan Dia amat suka mendengar rintihan kita. 

            Kadang-kadang ALLAH tak beri seperti mana yang kita pohon, sebab hanya Dia yang tahu apa yang terbaik untuk kita. ALLAH layan kita baik sangat. Tapi, kita???

            Terlalu alpa dengan nikmat dunia. Kadang-kadang, sampai solat pun diqadakan sahaja. Tak pun tertinggal begitu sahaja. Bagi yang hatinya masih hidup, pasti ada rasa kekesalan dalam diri. Tapi bagi hati yang telah mati, nauzubillah. Moga ALLAH sentiasa memberi petunjuk pada mereka dan mengampunkan dosa mereka.



            “Ya ALLAH, terlalu banyak yang Kau beri pada aku dan terlalu banyak yang aku minta. Namun terlalu sikit pengabdianku padaMU. Aku malu dan rasa hina terhadapMU. Terlalu banyak dosa yang aku lakukan, tapi aku dapat merasai kasih nya ENGKAU pada aku. Aku malu dengan apa yang telah kau lakukan. “

            Sahabat…

Allah tahu apa yang terbaik untuk kita. Dia tak beri apa yang kita minta, tapi Dia sentiasa beri apa yang kita perlu. Tapi kita tak kan sedar apa yang ALLAH sedang lakukan untuk kita.

Sentiasalah kembali pada ALLAH, sebab Dia yang menciptakan kita. Teruskan pengabdian kita sebagai hambaNYA. Jangan pernah berhenti berharap pada ALLAH. Sentiasa berdoa dan yakin yang ALLAH akan beri. Penting!!!







p/s : JANGAN PERNAH LUPA SAUDARA KITA DI SANA
        PRAY FOR GAZA =)
        

No comments:

Post a Comment