Tuesday, November 6, 2012

Apa yang anda rasa?



Assalamualaikum..
sedih..

Kali ni apa agaknya yang saya nak kongsikan dengan korang..?
SEDIH VS UJIAN..
Kadang-kadang bila kita ditimpa ujian, kita akan cakap..

Oh God, why me?!
Kenapa saya yang mesti terima semua ni?!
Kenapa saya mesti diuji?!
Asyik-asyik saya je yang kena!!
Arghhh, tension la macam ni!

Ada menangis sorang-sorang..
Ada yang menangis masa dia solat dan doa..
Ada yang menjauhkan diri, tak nak bercakap..
Macam-macam kita akan buat bila kita ditimpa ujian..
Kadang-kadang saya sendiri rasa sedih yang teramat sangat bila saya terima ujian yang melantun-lantun..
Rasa macam nak bagi penumbuk je kat orang berdas-das ditambah dengan sepakan bertubi-tubi!
(Waaa melebih-lebih pulak analogi nih, jangan tiru aksi ini..hehe)

Tapi bila dah reda, duduk fikir-fikir semula, mungkin ini salah satu cara nak dapatkan apa yang kita minta..
Apa dia?

Ya Allah, berikanlah aku kekuatan untuk harungi segala masalah ini..
-------Bagi lagi banyak masalah, sebab kita kan minta kekuatan?

Ya Allah, berikanlah aku jalan penyelesaian bagi masalah ini dan hadirkanlah dalam insan yang aku percaya dapat membantu aku Ya Allah..
------- Dapat kakak yang solehah boleh bantu kita..

Haa, kesimpulannya.. jangan salahkan Allah kalau kita ditimpa ujian,
Sedih tu tak pe sebab itu lumrah yang Allah kurniakan pada kita..
Sabar, berdoa, berusaha dan bertawakal oke..?

p/s: Anda boleh komen jika ada penambahan untuk pembaikkan pengisian.
      sekarang, time to eat..

Assalamualaikum semua, jumpa lagi!













No comments:

Post a Comment