Thursday, November 14, 2013

Inni akhafullah..!




Inni akhafullah..
'aku takut akan Allah'
Saya kira sudah ramai yang mendengar ayat ini..
Samada ianya sekadar ucapan di bibir ataupun ia memang lahir dari hati..
Awalnya, saya langsung tidak faham maksud 'inni akhafullah'
Tapi melalui pembacaan, akhirnya saya tahu!

Gembira..
Seronok..
Terharu..
Dapat belajar perkataan baharu lagi..!
Thanks kawan-kawan..!

"Aku takut la nak buat benda ni, nanti Tuhan marah"

"Aku takut la nak buka aurat, nanti dijamah panas bahangnya api neraka"

"Aku takut nak songlap duit ni, nanti kena hudud, hukuman atas dunia.. Hukuman dekat sana belum tahu..hmm"

"Aku takut nak koyak buku ni, nanti kakak aku marah"?

Erk?

Tiba-tiba*****
Hihihi..


Yup, itu hakikat manusia yang masih ada iman di hati walaupun ianya bersisa, berbaki..
Sekurang-kurangnya dia masih takut untuk buat satu kejahatan itu kerana ada yang melihat..
Yang lain?
Buat ikut suka..
Asal untung balun je..
Itu manusia dunia semata
Akhirat dop jadi mende!

"Korang mana nak pandang orang jahat macam kami. Nak kawan dengan yang soleh je"

"Eh2 opkos la!! Kawan dengan orang soleh, solehah paling tidak tempias soleh, solehah tu dapat la jugak walau tak banyak."

Kawan, taklah sebenarnya..
Bukan taknak geng dengan korang..
Nak sangat, nak sangat ajak korang duduk dengan kami untuk rasa indahnya hidup bersyariat tu..
Tapi bila kami ajak korang menolak, korang tak boleh salahkan kami dan kami tak boleh nak memaksa..
Melainkan terus mengajak..
Feel free..

Mengajak tanpa lelah
Biar sampai berpeluh basah..
Supaya hati bertaut untuk Ilah..
Insya Allah mesti dipermudah..
Sebab kita semua inni akhafullah!


No comments:

Post a Comment